Powered By Blogger

söndag 16 januari 2011

Back on track


Äntligen. Jag har haft en paus på nätet, laddat batterier, tänkt hit och dit, fattat en del spännande beslut...

Hur som helst, är du hungrig? Kanske dags för lunch? Jag har just avslutat min- kanongod korvstroganoff på nästan enbart ekologiska produkter. Ekologiska falukorven från Scan var en riktig höjdare! Få ingredienser, det kan inte annat än bli toppen...

Stek en hög falukorv och lök i en klick smör. Ös på peppar, chilikrydda, lite salt och ekologisk tomatpuré. Rör om och häll i någon deciliter grädde och cremefraiche i pannan. Låt puttra en stund. Servera med broccoli, eller kanske blomkålsmos. MUMS! Och herregud så mätt man blir, jag orkade inte ens den lilla portion jag la på tallriken. Toppenmat att stoppa i matlådan också!

Blir så glad när jag kliver in på Ica Maxi och ska handla. Det ekologiska sortimentet är ovanligt stort, och priserna på dessa fina, goda, rena produkter är helt okej. Härligt att man kan bli så glad av lite matshopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar