Powered By Blogger

torsdag 23 september 2010

Hjälp...

Hur är en bra instruktör egentligen? Att svara på den frågan är svårt. Lättare är tvärr att berätta hur en dålig instruktör är...Hjälp vilket mysko pass jag var på idag! Body Jam har växt och blivit ett av mina favoritpass, men utan en toppinstruktör blir det liksom bara platt fall...tyvärr!

När man går på ett danspass tycker jag det är viktigt att instruktören vågar bjuda på sig själv, att snabbt släta över eventuella misstag och framför allt: få oss på golvet att tycka det är toppenkul att dansa! Lätt att säga, men svårt, svårt, svårt att göra uppenbarligen ;-) Tar den här timmen som en erfarenhet- jag tror att det är viktigt att gå på många olika pass med olika instruktörer för att få en känsla för kasst, bra och toppen, samt för att hämta inspiration.

Min all-time favourite bodyjammer är utan tvekan Gandalf Archer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar