Powered By Blogger

tisdag 17 augusti 2010

Efterrättssmask!

Att göra efterrätter enligt LCHF är faktiskt ganska lätt! Om jag har choklad i (som ju innehåller både socker och kolhydrater, men äts den med måtta är det ett ok alternativ till andra, betydligt mer sockerstinna alternativ) köper jag en med minst 70% kakaohalt. Igår blev det Icas egna fair trade-choklad som smakade helt himmelskt! Jag smälte den, vispade grädde och blandade med en äggula. I med chokladen, ner i glas och vips! Galet god chokladmousse. Jag var proppmätt efter den lilla portion jag åt, mörk choklad gör i alla fall mig väldigt "nöjd" efter bara en liten portion. Äter jag Marabou kan jag lätt trycka en hel stor kaka själv-därför undviker jag att köpa dem.

Med grädde, vaniljpulver, gelatinblad och bär gör man snabbt och lätt en galet god pannacotta, icke att jämföra med den slibbiga köpta varianten med vanillinsocker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar