Powered By Blogger

söndag 16 januari 2011

Mellis!

Om man äter LCHF "behöver" man egentligen inte mellanmål, eftersom man sällan blir hungrig mellan de "riktiga" målen frukost, lunch och middag.



Jag som tränar en hel del laddar dock upp lite extra om jag vet att jag kommer att förbruka mer energi än vanligt. Nu laddar jag för 2h och 45 min intensiv träning, och det gör jag med turkisk yoghurt! För att göra den ännu fetare och mer mättande häller jag alltid i en skvätt grädde och rör om. För smakens skull brukar jag ha i ekologiskt vaniljpulver, eller som idag: blåbär! Fantastiskt gott, slurp sa det bara.... Blåbär kan man ju undvika om man med sin kosthållning har som mål att tappa en massa i vikt. Om inte: njut av bär! Det är faktiskt inte överdrivet mycket kolhydrater i dem, och är man noga, välj hallon, eftersom de innehåller minst kolisar. För ännu mer god energi: tillsätt några nötter. Jag älskar ICA:s hasselnötter, de är fantastiskt goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar