Powered By Blogger

måndag 9 augusti 2010

Kroppsuppdatering

Den här veckan har jag verkligen kännt fördelarna med att utesluta kolhydrater (eller iaf kraftigt sänka mitt intag). Det känns som att kroppen har börjat anpassa sig till fettdrift, och de små övergångsbesvär jag hade i form av trötthet och lite huvudvärk är long gone! Underbart är det. Jag äter som sagt inte supoerstrikt LCHF. Jag gör undantag ibland när det finns nybakt bröd på jobbet- då tar jag en skiva med massa smör på och njuuuter...Konstigt att bröd kan kännas godare än godis och glass! Pasta har jag inte ätit sen innan sommaren, och till vardags äter jag aldrig mer kolhydrater än de som finns i grönsakerna på tallriken...Däremot har jag en egen regel som säger att om jag blir bjuden på middag, så äter jag det som serveras. Nu har det som tur är blivit mest hemmamat och matlådor i sommar. Jag trivs med min nya livsstil, och det verkar min kropp också göra. Känner mig starkare nu än innan jag ändrade kosten, även om det är först nu det börjar kännas så. Hade onekligen en dip-period när jag var på väg att ge upp eftersom kroppen kändes så svag och ynklig, men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar