Powered By Blogger

måndag 9 augusti 2010

Coltings bollar!


En sak jag saknat inom LCHF-kosten är ett substitut till eftermiddagsmackan/frukten, något som är lätt att ta med sig om ma är på språng. Nu har jag hittat det! Jonas Colting är en mycket framgångsrik triatlet som delvis bygger sin kost runt LCHF. Han har hittat på ett recept på "chokladbollar" som verkar supersmarriga! De ska jag testa idag. Bollarna innehåller b.la cocosfett som finns att köpa på hälsokostaffärer. Burken är ganska dyr, runt 90 kronor, men å andra sidan är den stor och räcker länge! Cocosfett mättar bra. Prova att lägga en liten klick i ditt morgonté! Fettet smakar ingenting, men mättar bra.

Åter till bollarna. Grundreceptet går ungefär ut på att man mixar olika sorters nötter till "mjöl", och mixar sedan detta mjöl med några dadlar, cocosfett och smaksättning, t.ex kakao eller kaffe. Bollarna rullas sedan i cocos. De är väldigt energirika (även om de innehåller bra fett) så man ska kanske inte trycka en sats själv varje kväll...Men jag tror de kan vara riktigt bra att ta till innan ett hårt träningspass tex!

Ikväll ska jag gå på Body Jam-kul! Det var riktigt länge sedan...Body Jam är ett förkoreograferat danspass som har en tendens att bli riktigt svettigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar